Inloggen
  • Home
  • Onze school
    • Ons onderwijs
    • Kleuters
    • Ons team
    • Onze zorg
    • Sociaal emotionele ontwikkeling
    • Samenwerking met ouders
    • BOOR en identiteit
    • Privacy
    • Passend onderwijs
    • Aanmeldprocedure
  • Praktische informatie
    • Schoolgids
    • Schooltijden
    • Ziekmelding van de leerling
    • Documentatie
    • Stage
  • Actueel
    • Nieuwsbrieven
  • OR/MR
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
  • Contact
Kleuters op SBO de Kring
Kanjerschool
Samenwerking met ouders
Jaarposter

  • Ons onderwijs
  • Kleuters
  • Ons team
  • Onze zorg
  • Sociaal emotionele ontwikkeling
  • Samenwerking met ouders
  • BOOR en identiteit
  • Privacy
  • Passend onderwijs
  • Aanmeldprocedure

Onze zorg

Op SBO de Kring bieden we speciale zorg, die in de reguliere basisschool niet geboden kan worden.

Wij werken er hard aan om onze leerlingen, die op de basisschool vaak faalervaringen hebben opgedaan, duidelijkheid en veiligheid te bieden en hun gevoel van eigenwaarde te herstellen.

In de school creëren wij een omgeving van rust en structuur, waarin de kinderen gestimuleerd worden zich optimaal te ontwikkelen. Wij streven ernaar dat het kind zich veilig en prettig voelt en plezier heeft in het leren. Dit betekent dat wij veel aandacht besteden aan de sociaal emotionele ontwikkeling van onze leerlingen.

De leerlingen op onze school hebben speciale onderwijsbehoeften. Ze krijgen les in dezelfde vakgebieden als in het regulier onderwijs, maar onze leerlingen hebben daar meer tijd en meer begeleiding bij nodig. 

Voor elke leerling, stelt de school een ontwikkelingsperspectief op. Hierin staat welke onderwijsdoelen de leerling zal kunnen halen. De school informeert de ouders over het opgestelde onwikkelingsperspectief. Verder gebruikt de school medische gegevens, informatie over eerder verleende hulp / ondersteuning en de behaalde leerresultaten. Ze kijkt naar de thuissituatie en doet eventueel aanvullende observaties of onderzoek. Op basis van al deze informatie stelt de school het ontwikkelingsperspectief van de leerling op. Vanaf eind groep 6 wordt, op basis van de ontwikkeling, het verwachtte uitstroomprofiel opgesteld.

Uitgaande van het ontwikkelingsperspectief van de leerlingen wordt het onderwijs ingericht. Onze leerlingen hebben allemaal te maken met leerachterstanden en mogelijk ook problemen op het gebied van de sociaal emotionele ontwikkeling, het gedrag of de werkhouding. Dat kan zijn een taalachterstand, moeite met rekenen, weinig zelfvertrouwen, gebrek aan concentratie, gezondheidsproblemen, etc.

In ons basisaanbod houden we daar al rekening mee: ons onderwijs is intensiever dan op een reguliere school. We houden daarbij rekening met individuele verschillen tussen leerlingen, maar zorgen ervoor dat het wel uitvoerbaar is binnen een groep.

Op specifieke onderdelen hebben onze leerlingen soms extra ondersteuning nodig. Dan bekijken we of wij binnen de school een kind de ondersteuning kunnen bieden die nodig is. Wij hebben in ons Zorgplan beschreven hoe wij met deze specifieke onderwijsbehoeften omgaan en welke ondersteuning wij kunnen bieden.

U kunt het zorgplan downloaden via onderstaande link.

Zorgplan

Snel naar

Ons onderwijs

Schoolgids

Social Schools

Aanmeldprocedure

Onze school Ons onderwijs Kleuters Ons team Onze zorg Sociaal emotionele ontwikkeling Samenwerking met ouders BOOR en identiteit Privacy Passend onderwijs Aanmeldprocedure
Praktische informatie Schoolgids Schooltijden Ziekmelding van de leerling Documentatie Stage
Actueel Nieuwsbrieven
OR/MR Ouderraad Medezeggenschapsraad
Contact
  • Cookie settings

Powered by Social Schools